Ekspresowa S7: Oddany do użytku węzeł Tarczyn Północ koło Warszawy
Ruch na ekspresowej S7 koło Warszawy stał się płynniejszy, gdy drogowcy udostępnili dla kierowców węzeł Tarczyn Północ. Jest to ostatni element na odcinku tej trasie, który umożliwia bezkolizyjną podróż od stolicy do Radomia, Kielc i Krakowa od czasu wiosny. Mimo że teren ten nadal jest poddany unikalnym ograniczeniom prędkości, już nie obowiązuje tu limit 80 km/h.
Pojazdy poruszające się po drodze ekspresowej S7 mogą teraz swobodnie przemierzać trasę z Warszawy aż do Miechowa w Małopolsce. To daje prawie 250 km drogi bez kolizji – brakuje tylko niewiele do Krakowa, ale wieloletnie prace drogowe na wejściu do tego miasta są źródłem gigantycznych korków. Zgodnie z zapowiedziami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w najbliższych miesiącach oczekiwane jest otwarcie 5,5-kilometrowego odcinka z Miechowa do Szczepanowic.
Jak zapewniają drogowcy, dzięki temu przedłuży się epizod komfortowej jazdy – o dodatkowe 13 km na już otwartym fragmencie do węzła Widoma. Na koniec roku 2024 planowana jest inauguracja ostatniego odcinka S7, który prowadzi od węzła Widoma do Nowej Huty w Krakowie. Przedsięwzięcie to wiąże się jednak z istotnym wyzwaniem, jako że inwestycja na tym terenie jest jeszcze w początkowej fazie.