Remont warszawskiej linii średnicowej PKP ponownie odłożony na później, a kolejny etap prac obejmuje rozbudowę o dodatkowy punkt przesiadkowy do metra

Remont warszawskiej linii średnicowej PKP ponownie odłożony na później, a kolejny etap prac obejmuje rozbudowę o dodatkowy punkt przesiadkowy do metra

Zmiany w systemie transportu kolejowego w Warszawie nadchodzą. Zgodnie z planem, remont linii średnicowej PKP, łączącej różne części stolicy, ponownie został przesunięty na późniejszy termin. W zamian za to, kolejna faza przygotowań do tej modernizacji zawiera projekt budowy nowego przystanku przesiadkowego do metra. Dokładniej, w miejscu gdzie graniczą ze sobą dzielnice Wola i Bemowo, planowane jest zatrzymanie pociągów Intercity a docelowo także SKM.

Podczas czterech lat remontu linii średnicowej PKP w sercu stolicy, ruch długodystansowych pociągów ma zostać zawieszony lub istotnie zredukowany. Kolejarze zdecydowali przenieść większość z nich z Dworca Centralnego na Dworzec Gdański. Ta zmiana nie jest niczym nowym, gdyż Dworzec Gdański przejął rolę jednego z kluczowych węzłów transportowych w Warszawie już w 2022 roku. Powodem takiego kierunku zmian była modernizacja Dworca Zachodniego.

Pasażerowie, wówczas, wyrażali swoje niezadowolenie z powodu ogromnych tłumów na peronach Dworca Gdańskiego. To stanowiło impuls dla rządowej spółki PKP Polskie Linie Kolejowe do zlecenia firmie Porr budowy dodatkowego podziemnego łącznika do metra za kwotę 80 milionów złotych. Równocześnie, planowane jest wykonanie długich zadaszeń nad peronami. Przewiduje się, że prace zakończą się pod koniec 2025 roku.