Debata na temat wprowadzenia strefy czystego transportu w mieście – konieczność czy ograniczenie?
Zastanawiając się nad kwestią, czy pojazdy starszego typu powinny mieć zakaz wjazdu do centralnej części miasta, dr Piotr Dąbrowiecki wyraża swoje obawy. Twierdzi, że nie tyle martwi go możliwość niedopuszczania starych samochodów do centrum, co fakt, że setki tysięcy mieszkańców muszą stać na przystankach autobusowych, wdychając szkodliwe spaliny.
Temat ten nabiera znaczenia, ponieważ decyzja w tej sprawie ma zapaść wkrótce. W dniu 7 grudnia, miejska Rada Warszawy będzie dyskutować na temat wprowadzenia tak zwanej strefy czystego transportu.
Ten projekt, który ma na celu utworzenie specjalnej strefy wolnej od najstarszych i najbardziej zanieczyszczających pojazdów, zostanie omówiony przez radnych podczas nadchodzącej sesji. Przedstawiciele miejskiego ratusza argumentują, że strefa czystego transportu (SCT) jest niezbędna dla poprawy jakości powietrza.
W dniu poprzedzającym sesję Rady Warszawy (czyli w środę), zorganizowano spotkanie z ekspertami w dziedzinie ochrony środowiska i zdrowia publicznego. Ich zadaniem było przekonanie tych, którzy mają wątpliwości, mówiąc o destrukcyjnym wpływie tlenków azotu na zdrowie ludzi.